Saturday, December 3, 2011

Oopss tersasar target

Salam,
Ingatkan post kali ni nak share gambar purse organizer, tapi terlupa pulak nak ambik gambar. Ada kawan yang dah berkenan & beli. Nevermind, next time lily buat lagi lily tampal gambar kat sini, okay!

Anyway, ni last weekend punyer projek. Cloth panty liner....
Memang selesa sebenarnya pakai panty liner kalau compare dengan yang pakai buang tu. Jenis disposable memang rasa keras2 kertas. Pastu yang tak syoknyer, dia macam ada bau sket lah.

Ni yang lily jahit sendiri. Pattern dapat dari mana ya? Ntah, Lily pun dah lupa, yang pastinya somewhere dari forum kat internet. Dapat sewing pattern dia ni pun dah lama. Rasanya posting 2006 ke macam tu. Tapi cara jahitnya sangaaaaat simple. Kalau rasa2 nak cuba jahit sendiri, boleh email lily untuk dapatkan cara jahit & pola jahitannya. Nak beli yang dah siap pun boleh, Lily ada jual.

Yang lily buat ni dari designer cotton yang di beli dari SewMamaSew 2 tahun lepas. heheheeh Rasanya corak kain ni dah tak jual lagi dah. Tapi asalkan kiut, seronok jer nak jahit..yer tak? Untuk bahagian yang gebu kat tengah2 tu, lily guna cotton flannel. Ish memang selesa sungguh lah. Setakat ni, flannel yang boleh Lily recommend hanya yang diimport atau dibuat di US. Kenapa ya? Sebabnya, fabriknya tahan lasak. Pernah Lily try guna kain flannel yang murah, setakat RM5 ker macam tu semeter. Baru pakai lima enam kali, dah reput kain tu. Tak syok betul.

Untuk bahagian butang, bagi yang rajin bolehlah jahit butang yang comel. Yang Lily dah buat ni (macam dalam gambar) Lily guna snap button. Nak pasangkannya pun mudah. Guna Plier & sepit.
Inilah hasilnya........












0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...